powtarzaNIE - refleksje

POWTARZAnie

NIE, nie chcę się powtarzać -
w negatywnym tego stwierdzenia znaczeniu.

"Słyszała(e)m to już tysiące razy." "To mnie nudzi." "Już nie mam siły tego słuchać." "To mnie irytuje." Nie takie myśli chcę wywołać w Waszych umysłach. Nie chcę kolejny raz powtarzać tego, co już setki albo tysiące razy zostało powiedziane, zapisane, opublikowane...

JEDNAKŻE jedną z najskuteczniejszych metod nauczania jest właśnie...

POWTARZANIE. Dotyczy to oczywiście obu przypadków: uczenia siebie i nauczania innych. Dlatego i w tym blogu nie obejdzie się bez przypomnienia (to już inne słowo, ale służy powtórzeniu) tego, co zostało już powiedziane lub napisane. Oczywiście nie chodzi o to by kopiować czyjeś myśli i publikować setki stron, które w jakiejś formie już zostały opublikowane.
Nie powinno powtarzać się wszystkiego,
ale to, co ma być zapamiętane, musi być powtórzone!

ACZKOLWIEK NIEKONIECZNIE.

Nie chcę jednak bazować tylko na starych, może i "wypróbowanych" metodach uczenia. Świat idzie z postępem. Dlatego uruchomiłem tego bloga. Chcę pisać o blended learningu (nauczanie mieszane: online połączone z tradycyjnym), a więc e-Learningu (multimedia i Internet) i innych formach nauczania. Ciekawią mnie różne techniki uczenia się, zapamiętywania i notowania. Te, jakie jeszcze pojawią się na tym blogu, to:

  • MAPy MYŚLi
  • ĆWICZenia fizyczne usprawniające MÓZG
  • TRENING UMYSŁu
  • Programowanie NeuroLingwistyczne
  • MnEMOtechniki

PS. Kto lubi burze mózgów? Zapraszam do dyskusji. Które z wymienionych przeze mnie technik, Waszym zdaniem, mogą dać najlepsze rezultaty?

1 komentarz:

pima pisze...

Map myśli używam właśnie do swoistej burzy mózgu. Np. Gdy przygotowuję jakieś wystąpienie, a materiał do niego muszę znaleźć sam. Pomaga mi to znaleźć metodą skojarzeń pasujące do wystąpienia myśli. Poza tym, w trakcie takiego przygotowania faktycznie wielokrotnie powtarzam i przetwarzam główne punkty. Potem mogę mówić nawet bez szkicu.